Jag är en handyman!

Idag har det varit en "gud va jag är dukig dag". Det började med att jag jobbade till klockan två. Direkt efter jobbet åkte jag tillbaka med Ellos paketet, så nu är det på tillbaka vägen...
Sen in på Willys och handlade det nödvändigaste: Fil, Corn Flakes, Mjölk, Bröd och kattsand. Osten var för dyr så den struntade jag i.

Hem och tog mig en kaffekopp och två korv med bröd. Sen började jag greja. Började med att bädda rent i sängen och vädra sängkläderna. Sen på med en tvättmaskin och när jag ändå var i farten satte jag på en diskmaskin. Sen dammade jag hela lägenheten, städade båda toaletterna, storstädade köket. Strök två nya dukar och la på borden. Hängde tvätten, plockade ur diskmaskinen, vattnade alla blommorna, diskade rent Kajsas matskålar, och slutligen så dammsög jag! Pjuu... Men nu är det gjort. Hur skönt som helst!!
Annars brukar jag slänga mig i soffan ett par timmar när jag kommer hem från jobbet, så idag överträffade jag mig själv.

Har ju visserligen akvariet kvar att göra rent, men det gör jag i morgon! Då ska jag även åka till Grängesberg efter jobbet. Ska få låna lite pengar av min underbara mamma, så jag kan köpa mig lite vin tills på fredag! =) Ni glömmer väl inte bort att ni måste till systemet i morgon om ni ska ha nåt till helgen? För sen är det röda dagar och då har dom stängt...

Sitter nu i morgonrock och har precis sköljt ur en ansiktsmask. Jag har blivit så himla dålig i hyn! Värre än nånsin tror jag! Ursch, vad jag än gör så blir det bara värre... Tvättade mig nyss med lite hand-sprit. Det sved som attan, men det borde ju göra rent tycker man? Den som lever får se...

Nu är det bara 45 minuter kvar innan Desperata hemmafruar börjar! Tisdag och Onsdag är det ju tv-dagar. Man får bara inte missa ett enda avsnitt av Desperate och Grey´s!

Förresten så blev Inger Agneta bestulen igår. Nån tog hennes handväska när hon stod och pantade sina öl-burkar. Hon hade allt man äger och har i sin plånbok, 4000 kr, legitimation, hemnycklar, bankomatkort... osv. Så hon åkte hem och ringde låssmeden som fick komma och byta alla lås! Och det var nog ingen billig historia kan jag tänka mig!
Sen i dag så ringde nån snäll människa och sa att hon hade hittat en slängd handväska i ett dike! Pengarna var naturligvis borta, men allt annat fanns kvar! Snacka om tur!!

Nä, nu ska jag pula vidare.

Ps. Jag slog Fredriksson på tetris idag!!! YES.





I MISS YOU GUYS!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var värst vilken energi du måtte ha.

Mår du bra? Jag antar det, det är nog därför du har sån energi och bra är väl det.Var det idag du skulle få samtal ifrån Falun?

2009-05-20 @ 08:39:41
Postat av: Jämpa

Fasen vad fint att få läsa ifatt lite :) jag har varit en kassgöte på bloggfronten jag med! Släng ut en bild på Hellvis nu! Pöss

2009-05-24 @ 18:57:39
URL: http://jennyerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0