Världens sämsta/bästa dag!!!

Ursch, den här dagen har varit jobbig!!!
Det började i morse, jag ringde och fick en tid hos veterinär Maria klockan 13.00. Men det slutade med att Kajsa blev ännu värre. Hon kissade blod. Inte en gång, inte två gånger utan ungefär 17 gånger under 5 timmar. Och mitt i allt det här så skulle vi upp på Malmen och städa. Så det slutade med att jag skjutsade dit Maria, så den stackarn fick städa själv, och jag åkte hem till Kajsa igen. Ville verkligen inte lämna henne ensam. Hon gick och grinade och kissade blod överallt och hela tiden!! Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag grinade och katten grinade.
Sen ringde veterinären upp och sköt upp tiden till 14.20 och minutrarna kröp fram!!!
Jag hann i allafall hämta Maria, för jag ville att hon skulle följa med ttill veterinären. För jag var helt bombsäker på att jag skulle åka därifrån utan katt. Så illa var det.
Men till slut kom vi dit och veterinär Maria var huuur gullig som helst! Hon konstaterade att Kajsa hade urinvägsinfektion iallafall, men att hon inte svarade på penecillinet hon fick förra veckan, hon hade blivit värre av det.
Så efter en smärtstillande spruta i nacken, nytt penecillin i 10 dagar, nytt foder, och 1500 kronor fattigare fick vi alltså till slut åka hem igen!! TACK OCH LOV!!!!
Så nu är Kajsa hemma igen och mår väl lite så där. Hon kissar blod än, men jag tror inte att hon har så där jätteont längre. På tisdag ska vi tillbaka och lämna urinprov.
Tack och lov att det finns kunniga människor inom detta område!!!! Maria, du räddade mitt liv!!!!!!! =)

När vi hade kommit hem och smällt vad som hade hänt, gick Kajsa undan och la sig och sov. Hon var helt slut. Så vi bestämde oss för att låta henne få vara i fred och sova lite. Då passade vi än en gång på att åka till Granbacken och fortsätta städningen! Denna gång i garaget!! Så nu är garaget städat och klart... Är så otroligt nöjd över våran prestation hemma på Granbacken, och jag hoppas innerligt att mamma och pappa också kommer att uppskatta det vi har gjort!!
Vi höll på i garaget i ca 2 timmar, så det gick relativt snabbt.

På hemvägen åkte vi förbi Bruset eftersom vi hade fått nya trisslotter. Och dra på triss(or) det blev 75 kr i vinst! Inte illa.
Hem och titta på Let´s Dance som man inte får missa. Gett Kajsa nya medicinen och jag har även hunnit tagit ett bad.

I morgon blir det Björnhyttan.
Vilken dag det har varit!

Men att Kajsa kommer att bli frisk igen det är verkligen helt fantastiskt!!
Och ett tips till alla djurägare!! FÖRSÄKRA DITT DJUR!!! Det hade inte jag gjort innan idag, "för jag har ju en innekatt, vad kan hända?" Men tro mig, jag ringde så fort jag kom hem, så nu är också Kajsa försäkrad. Det är alla djur värda, för man vet inte vad som kan hända!! Kom ihåg det!!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Stackars Kajsa...hoppas hon blir bra nu.

Gör ni flickor inget annat än städar? ;)

2009-03-21 @ 07:37:49
URL: http://mssofi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0