Det luktar äppelpaj!

Nämen! Vart tog vädret vägen? Fan blev så besviken när jag slog upp min blå i morse och det är pissväder!! Vad är det för stil? Hm.. ja fint väder är man ju inte bortskämd med om man bor i Sverige.

Åkte ner till Kopparberg i "morse" och fick mig en rejäl omgång! =) Ja, han har starka nypor den där Rolf. Men det är skönt samtidigt. Och det bästa med hela resan var att jag har kommit upp i frikort. Och det betyder att jag inte behöver betala ett smack i ett helt år!!! Så gissa om jag ska utnytja det här nu. Minst en gång i veckan ska jag dit, hela året! =)

När jag kom hem igen fick jag telefon av min kära kollega Klitsch. Hon har tydligen fått klostridium den stackarn!! Detta är alltså en fasansfull sjukdom som till och med är luftburen om jag inte minns fel... Så nu är hon "inlåst" i hemmet och får varken ta hem barn eller främmande. Stackarn. Totalt isolerad. Och på onsdag var det ju meningen att hon skulle operera bort halsmandlarna, och det har hon verkligen sett fram emot eftersom hon jämt har ont i halsen, men nu måste alltså även detta ställas in. Typiskt.

Maria håller på att baka ihop en äppelpaj så här på kvällskvisten. Hon var nämligen sugen på vaniljvisp, och det skulle ju se illa ut att bara äta vaniljvisp, så då fick hon slänga ihop en paj. =)

Inget att se på tv ikväll heller. Värdelöst.
Får bli en tidig kväll tillsammans med en bra bok! Inte så dumt alla gånger.

Pajen väntar! Mmm.... det doftar ljuvligt här!! Känner du? ;)



Klitsch och jag bjuder på den här! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0