Tupplur i badkaret

Just det. La mig i badkaret och skulle fortsätta läsa min extremt braiga bok, och somnar!!! Men som tur var så hade jag tappat boken bredvid badkaret. Pjuuu.... =)
Men nu är jag vaken och alert igen! I morgon jobbar jag kväll, och det betyder att jag får sova hur länge jag vill i morgon bitti! Skönt som fan. Att gå upp fem två dagar i rad räcker gott och väl för mig!!!

Idag hade vi påsklunch på jobbet. Det betyder att vi hade dukat tre långbord i matsalen med fina dukar och servetter och påskris och allt som hör påsken till! Sen fick alla varsin påsktallrik (inklusive personalen) sen satt vi och åt. 89 stycken var det som kom och åt! Riktigt trevligt var det, men det blir lite kaotiskt när alla ska hem samtidigt... Slutade iallafall klockan två. Då åkte vi raka vägen ner och hämtade våra nya gardiner som äntligen har kommit!! Så nu är som uppsatta i köket och det var verkligen ett lyft. Så nu åkte julgardinerna ner =) "Julen vara än till påska..... trallala..."

Bruset kom och drack kaffe också. Men hon mår inge vidare.. Försökte få med henne till akuten, men som den envisa jävel hon är så skulle hon vänta till i morn! Jaja, du vet att jag följer med dig Brusse!!

I morgon är det skärtorsdag, och det betyder att jag får äta godis i fyra underbara dagar!! Försöker hålla upp med godis och läsk, men under påsk är det alltså fritt fram!! Jag lääängtar!!! Är så fruktansvärt sockerberoende, men det ska bli ett slut med det nu.

Var även runt en sväng på lite loppis. Jag älskar loppis, det finns verkligen allt möjligt!! Jag, Maria och Kristina klarade av först Tre Krokars loppis, sen Kerstins Loppis och sist Kupan. Lite fynd vart det och ännu mindre kosing kvar i plånboken! Det här är en fattig månad ska jag tala om för er!! Den här också... Ursch. Jag hatar att vara pank. Jag är jämt pank. Lortunge!

Den 24:e ska jag iväg till falu lassarett igen. Nu ska jag magnetröntga tunntarmen. Och min älskade mamma följer med, hon är då alldeles underbar hon. Men jag blir bara borta under dan, sen ska jag ju hem till mamma och äta tårta!! Hon fyller ju för bövelen år då!!! =)

Nu ska jag glo lite på tv innan jag tar tag i boken igen. För er som missat: "Den vita massajen - av Corinne Hoffman" Läs den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0